Familjeparkering



Hur svårt är det att läsa följande text
FAMILJEPARKERING
i en stor blå skylt föreställandes en familj MED BARNVAGN för att göra det extra tydligt för eventuella analfabeter?

Detta, om något, retar mig så förbannat i vardagen. Idag fanns det en plats kvar på familjeparkeringen. En. Dock väldigt gott om vanliga parkeringar minst lika nära affärens entré. Bredvid mig hade en surtant parkerat, och på min andra sida en tjock medelålders man som inte sett tvål eller rakhyvel sedan slaget i Lutzen. Båda var fullt kapabla att gå.

Nästa gång! Nästa gång då, då ska jag opponera mig! Jag lovar att återkomma med vilket svar jag får!

Kommentarer
Postat av: mm

Jag var på Ikea med min pappa och min syster. När vi kom till parkeringen så parkerade jag bilen. Då vart min syster arg och sade:

sara: här kan du ju inte stå, det är ju en familjeparkering!

jag: jaha? är vi inte en familj eller?

sara: jo, men det är till för dom som har små barn och som har barnvagnar, så de kan få lite mer plats för barnvagnen och barnen.

jag: vadå är det lag på att man inte får stå här om man inte har barnvagn?

pappa: men vet du inte vad visa hänsyn betyder?

jag: jo det vet jag mer än någon annan, men varför ska dom bli behandlade bättre för? varför ska dom få ha en större parkeringsplats när de utmärkt klarar sig på en vanlig plats? Det har inte alltid funnits sådana parkeringar liksom. A jag förstår att det är för bekvämlighetsskäl men det är inte bekvämt att skaffa barn. Det var inte jag som befruktade alla kvinnor som har barnvagnar. Det var inte jag som valde att skaffa barn. Det är en helt annan sak med handikappade för dom hade inte så många val. Jag mår illa av tanken att visa hänsyn på det sättet. Skaffa inte barn då om det är så jävla jobbigt att få ur barnvagnen och ungjävlarna ur bilen, och ännu mindre ta med dom till ikea där ni ändå bara lämnar dom till ikeas "lämna-era-barn-här-medans-föräldrarna-shoppar-så-era-barn-får-ett-trauma-för-resten-av-deras-liv" rum, jag vet ju själv hur det är. Gör alla andra människor i samhället en tjänst och skaffa inte barn då om det är så jävla jobbigt, vi andra tycker inte det är så fruktansvärt kul att höra era jävla ungar härja på ikea. När jag var liten lärde iaf mina föräldrar mig att man fan inte ska smälla i dörrar och ta det jätte försiktigt på en parkering, fattar inte en förälder det så kanske man skulle ha tänkt om en extra gång innan man skaffade barn!

2010-09-14 @ 14:18:41
URL: http://lucipher.blogg.se/
Postat av: Klagoporten -en blogg att klaga hos

Ja! Såna här arga kommentarer gillar jag! Bra där. Mer mer!



Och som svar på din arga kommentar: Det ÄR inte jobbigt att skaffa barn. Det är skitkul. Att föda dem är jobbigt. Att en slö bilförare parkerat på familjeparkeringen är jobbigt om de inte behöver det i det avseendet att en barnvagn, ett barn och tre jävla matkassar tar plats. Det är bara att inse faktum, vill du behålla din bil repfri och utan bucklor så inse det faktum att familjeparkeringen är till för dem som behöver mer plats. Kan du avvara en buckla eller repa så fine. Men gnäll för fan inte om det blir trångt när du ska in med rumpan samtidigt som en bil står parkerad bredvid samtidigt som jag och min jävla unge, barnvagn, och tre matkassar ska in i bilen.



Och fatta, det är inte jobbigt att få in allt i bilen. Det är jobbigt att tjocka lata käringar i ren protest ska parkera på familjeparkeringen bara för att det in fått nåt på länge.

2010-09-30 @ 23:16:19
Postat av: lucipher

jag tror du missförstår. Jag gillar tanken med familjeparkeringar men jag hatar att mammor och pappar ser det som nån jävla rättighet , typ " Det är våra parkeringsplatser, vi har RÄTT till dom"

Samma sak med alla jävla vegetarianer. När jag gick i skolan så fanns det en vanlig matkö och en för vegetarianer. Visst det är jätte bra att dom har fått specialkost, jätte bra. Men sen kommer dom jävlarna och gnäller på veg maten! VA! men ät inte då! vi har inte tvingat er till att vara vegetarianer! ska vi ha tre matköer? en för vanliga människor, en för vegetarianer och en för bortskämda vegetarianer? Va inte vegetarian om det är så jävla jobbigt. du förstår kanske vad jag menar. Jag gillar din blogg.

2010-10-02 @ 00:11:47
URL: http://lucipher.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0